آوای مهر95

محمد (ص) پیام آور صلح و دوستی

آوای مهر95

محمد (ص) پیام آور صلح و دوستی

آوای مهر95

این وبلاگ برای پرسش مهر 95 ایجاد می شود و رسالتش دنیای عاری از خشونت و گسترش صلح و دوستی است. باشد که هیچ بهانه ای برای رشد خشونت در دنیای زیبایمان نباشد

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

دکتر پریا حبرانی با بیان اینکه خشونت و حالت جنگی مهم ترین محرکی است که در طراحی جدیدترین و جذاب ترین بازی های رایانه ای به حد افراط از آن استفاده می شود و فرد برای رسیدن به مرحله بعدی بازی باید با نیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد اظهار داشت : استمرار چنین بازی هایی کودک را پرخاشگر و ستیزه جو بارمی آورد.

 

استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد حس انزوا طلبی را از دیگر معایب بازیهای رایانه ای خشن برشمرد و افزود: کودکانی که به طور مداوم با این بازی ها درگیرند درونگرا ، منزوی ودر برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران ناتوان می شوند که ایجاد این روحیه موجب جدایی کودک از گروه همسالان و سرآغازی برای بروز ناهنجاری های دیگر است.

 


این فوق تخصص روان پزشکی کودک و نوجوان بروز آسیب های جسمی از جمله چشم ها و ستون فقرات ، تاثیر منفی در روابط خانوادگی و افت تحصیلی را از دیگر مضرات گسترش این بازیها عنوان کرد و گفت: دراین بازی ها به دلیل این که کودک و نوجوان با ساختنی ها و برنامه های دیگران به بازی می پردازد و کمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پیدا می کند اعتماد به نفس خود را در برابر ساختنی ها و پیشرفت دیگران از دست می دهند .

 

وی با اشاره به اینکه مقصران اصلی ، والدین هستند که فرزندان خود را برای ساعت های طولانی درمقابل تلویزیون ، رایانه ، ویدئو گیم ، یا فیلم های ویدئویی رها می کنند اظهار داشت : والدین بیش از آنکه بازی را در اختیار کودک قرار دهند خود باید از محتوی بازی مطلع بوده و میزان آموزش و یا ترغیب به خشونت را در بازی ارزیابی کنند.

 

عضو مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اگر چنانچه قراراست از بازی های رایانه ای استفاده شود ، بهتراست بازی های تصویری خلاق که کودکان باید به وسیله آنها، معماهایی را حل کنند، بیش از بازی های دیگر مورد توجه قرار گیرد.

 

دکتر پریا حبرانی افزود: بهتراست که والدین همراه فرزندان خود به کوهستان، باشگاهها و میادین ورزشی بروند و به بازی های مورد علاقه آنها بپردازند تا انرژی عصبی و روانی آنان تخلیه شده و توجه شان از بازی ها ی رایانه ای منحرف شود.

 

سلامت نیوز: تاثیر منفی بازیهای رایانه ای خشن بر کودکان و نوجوانان

 

http://www.salamatnews.com/news/29070/

 

 

نظرات  (۱)

بازی باید برنامه ریزی شده و زیر نظر والدین باشه ممنون ک به آسیب های موضوع پرداختید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی